Про птахів та дітей

  • -

Про птахів та дітей

Ось це пташеня вивільги, господині наших садів та заплавних лісів Дністра-Турунчука, зустрілося мені два тижні назад. Воно мабуть було гіперактивним, як деякі сучасні діти, і зарання вискочило з гнізда. Залишати його на землі було небезпечно, бо на території блукало кілька кішок. Та й до гнізда у верхів’ї височенного сріблястого тополя було не добратися, то ж підсадили пташеня на широку зручну гілку чекати батьків. Що відбувалося потім, нажаль не можу сказати, бо ми віддалилися, щоб не заважати птахам і покликали за собою усіх котів. Деякий час ми чули тривожні «перемовини» яскраво-жовтого самця і сіренько-зеленкуватої самочки, а коли повернулися, вже нікого не було.

Пташеня вивільги

Цей випадок я описала на занятті дітям з дитсадка «Оленка» і почула у відповідь купу історій про принесених додому пташенят, черепах, жуків та ін. Ми обговорили з малечею подібні ситуації, і вони уявили, як це страшно опинитися зненацька далеко від своєї домівки та родини, і зрозуміли, що не можна забирати тваринок з природного середовища.

Доведено, що чим раніше починати процес еколого-освітнього виховання – тим краще для дітей, їх батьків і всього суспільства. А провести цікаве заняття у дитсадку не менш відповідально ніж прочитати лекцію студентам. Ось і цього разу, вивчаючи місцевих птахів, ми з дітьми і «політали», і побігали, і поцвірінькали, і подискутували… 

Заняття з дитсадком

Заняття з дитсадком

У кінці спілкування на моє питання «Чому ми любимо птахів?» одна дівчинка відповіла: «Бо вони гарні і літають!» а інші діти погодилися з такою думкою. Це чисті дитячі душі, які ще не шукають у природі користі. Звісно, вони з часом узнають більше про світ, про екологічні зв’язки та закони природи, але нехай іншим разом. Як казали мудрі люди «…Боги нам дали птахів, щоб ми частіше дивилися у небо і розуміли, що таке краса і свобода…».

Начальник відділу еколого-освітньої роботи Нижньодністровського НПП Тернова Ю.В.