22 травня – Міжнародний день біологічного різноманіття

  • -

22 травня – Міжнародний день біологічного різноманіття

День біорізноманіття

Що уявляє пересічна людина, коли чує термін “біологічне різноманіття”? Найчастіше – яскравий калейдоскоп із представників флори і фауни, які існують десь у горах, лісах, морях, річках. Насправді, це поняття треба розуміти значно ширше, а саме, як світ усіх живих організмів і людини у тому числі. 

Відомо, що біорізноманіття нашої планети – це приблизно 8,7 млн. біологічних видів, з яких тільки 1,6 млн. описані наукою. Будь-який живий організм грає свою роль в екосистемі, бо є часткою харчового ланцюга, з яких складаються харчові мережі. Якщо одна частинка такого ланцюга випадає, під загрозою знаходиться вся екосистема. 

Прийнята у 2000 році Конвенція ставить за мету збереження біологічного різноманіття на генетичному, видовому, екосистемному рівнях. Важливою задачею оголошеного генеральною Асамблеєю ООН Дня є поглиблення розуміння того, що біологічне різноманіття є основою життя і його збереження – це необхідна умова для існування людини. А інтенсивне використання компонентів біорізноманіття призводить до виснаження та вичерпання природних ресурсів.

Крістіана Ралмер, Виконавчий Секретар Конвенції зазначила: “Біорізноманіття – це їжа яку ми їмо, це вода яку ми п’ємо, це також повітря яким ми дихаємо. Більш того, біорізноманіття це частина нас, так як і ми, люди, є частиною природи”. 

Під час обговорень таких життєво важливих тем із школярами важливо донести до них думку, що кожна дія має свої наслідки, бо як стверджує один із законів екології – все пов’язано зі всім. І якщо ви жалієте тварин і рослини взагалі, але не прибираєте за собою пластик, любите спостерігати за польотами птахів, але забудовуєте береги – всі ці дії вбивають світ природи, вбивають біологічне різноманіття вбивають майбутнє людства.

У 3-Б класі Маяківського ЗОС І-ІІІ ст. діти спілкуються з представниками Нижньодністровського НПП вільно і невимушено, мають багато власних думок і пропозицій щодо збереження біорізноманіття. Но і для них було несподіванкою з’ясування того, що відразливі, з їх точки зору, черви, гусінь, вужі теж являються необхідною ланкою живого світу. Що шакал, з мультику відомий, як хитра і підступна тварина, теж має право на свою екологічну нішу, а маленькі черепахи на березі річки зовсім не загубилися і їх не можна забирати додому, щоб “врятувати”.

Діти разом зі своєю вчителькою, Надією Миколаївною Гук, познайомилися з багатим біологічним різноманіттям Нижньодністровського НПП. Вони вирішили стати “екологічним” класом і обов”язково влітку відвідати нову екологічну стежку “Шепіт заплав”, яку створюють фахівці Парку.

День біорізноманіття

Тільки систематичне екологічне виховання може дати справжнє розуміння про основи життя і дати надію, що досягти сталого розвитку суспільства цілком можливо.